Wolą inwestować w Chinach niż w USA
12 września 2006, 12:11Wartość dokonywanych w Chinach inwestycji w produkcję układów scalonych przewyższa już te, które dokonywane są w Stanach Zjednoczonych. W latach 2006-2006 na zwiększenie zdolności produkcyjnych w Państwie Środka inwestorzy wydadzą 9,8 miliarda dolarów.
CES: 51 gigabajtów na płycie HD DVD
9 stycznia 2007, 11:26HD DVD Promotion Group poinformowało, iż chce doprowadzić do rynkowej premiery trójwarstowywch dysków HD DVD. Nośniki będą miały pojemność 51 gigabajtów.
-78536254aadb5429a2aed8dfcac5be85.jpeg)
Słonecznik z kofeiną
2 maja 2007, 15:24Jedna z amerykańskich firm produkuje ziarna słonecznika zawierające kofeinę i inne substancje pobudzające stosowane w napojach energetyzujących. Prace nad ziarnami Sumseeds trwały przez rok.

Niemcy zbudują Wielką Piramidę
6 września 2007, 08:50Niemiecka organizacja „Przyjaciele Wielkiej Piramidy” ma zamiar skonstruować największy budynek na świecie. Grupa zdobyła już część funduszy, a współpracuje z nią znany architekt Rem Koolhaas.

Matsushita znika z rynku
11 stycznia 2008, 11:05Matsushita Electric Industrial Co., największy na świecie producent elektroniki, którego najbardziej znaną marką jest Panasonic, ogłosił, że od 1 października 2008 roku zmieni nazwę na „Panasonic Corporation”.

Pyłek zdradzi mordercę
5 sierpnia 2008, 11:09Brytyjscy naukowcy stworzyli z pyłku roślinnego oraz pyłu z krzemionki, dwutlenku cyrkonu i tlenku tytanu rodzaj nanowarstwy, która pozwoli jednoznacznie zidentyfikować sprawców przestępstw z użyciem broni palnej.

Wyjątkowo małe domeny
16 stycznia 2009, 12:49Eksperci z drezdeńskiego Forschungszentrum Rossendorf, Universidad Autónoma w Barcelonie we współpracy z naukowcami ze Szwecji, Szwajcarii i USA stworzyli niezwykle małe domeny magnetyczne za pomocą silnie skoncentrowanych strumieni jonów.
Oszczędny routing
18 sierpnia 2009, 10:41Badacze z MIT-u i Carnegie Mellon uważają, że przedsiębiorstwa mogą zaoszczędzić nawet 40% kosztów energii, jeśli tylko będą na bieżąco monitorowały jej ceny i przetwarzały dane tam, gdzie jest ona najtańsza.

Kiedy kampania społeczna skłania do picia
5 marca 2010, 18:03Reklamy społeczne dość często odwołują się do poczucia wina czy strachu potencjalnego odbiorcy. Naukowcy stwierdzili jednak, że w niektórych sytuacjach kampanie mające zapobiec paleniu czy piciu alkoholu w rzeczywistości wzmacniają jeszcze niepożądane zachowania. Wg Amerykanów, dzieje się tak, gdy spot obejrzy ktoś, kto już się boi lub ma poczucie winy. Przyjmuje on wtedy postawę obronną i nie bierze pod uwagę konsekwencji swojego działania, postępując w myśl zasady: "To spotyka wyłącznie innych".

Miliarderzy rozdają majątki
4 sierpnia 2010, 18:38Już 40 amerykańskich bogaczy i ich rodzin przystąpiło do projektu Giving Pledge, w ramach którego zobowiązują się do przekazania większości swojego majątku na cele charytatywne. Giving Pledge to rozpoczęta w czerwcu inicjatywa autorstwa Warrena Buffeta i Billa Gatesa.